سفارش تبلیغ
صبا ویژن


دریــــــــای نـــور

. امروزه بسیاری از علائم ظهور دیده می شود و انتظار بقیه نیز می رود.

هیچ انقلابی در جامعه انسانی بدون نشانه های قبلی صورت نمی گیرد. در احادیث اسلامی نیز اشاره به یک سلسله علامتها و نشانه ها برای نزدیک شدن آن رستاخیز عظیم آمده است که می توان آنها را بر دو گونه تقسیم کرد:

دسته اوّل، نشانه هایی که کم وبیش در هر انقلابی - به تناسب ابعاد آن - قابل پیش بینی است. دسته دوّم، جزئیاتی است که از طریق اطّلاعات ومعلومات عادّی نمی توان به آنها پی برد وبیشتر شکل یک پیشگوئی اعجاز آمیز را دارد.

نشانه ای که با مشاهده آن می توان نزدیک شدن هر انقلابی پیش بینی کرد گسترش ظلم و جور و فساد و تجاوز به حقوق دیگران و انواع مفاسد اجتماعی و انحرافات اخلاقی است که خود عامل توسعه فساد در جامعه است. طبیعی است فشار که از حدّ گذشت، انفجار رُخ می دهد. زیرا انفجارهای اجتماعی همانند انفجارهای میکانیکی به دنبال فشارهای شدید و زاید از حد است. گسترش دامنه های ظلم وفساد، بوسیله ضحّاکان هر زمان، بذرهای انقلاب را آبیاری می کند، و کاوه های آهنگر را در کنار کوره های آتش پرورش می دهد. کم کم بحران اوج می گیرد و لحظه انقلاب نزدیک می گردد.

در مورد نزدیک شدن انقلاب بزرگ جهانی و ظهور مصلح بزرگ مهدی نیز مسأله همین گونه است. منتها هیچ لزومی ندارد که مانند افرادی منفی باف به فکر توسعه فساد و ظلم بیشتر بیفتیم بلکه با توجّه به وجود مفاسد در مقیاس وسیع و به حدّ کافی باید در ساختن خود و دیگران و یک گروه نیرومند شایسته و شجاع و آگاه که پرچم دار انقلاب باشد کوشش کنیم.

به هر حال این موضوع در بسیاری از روایات اسلامی تحت عنوان (کما ملئت ظلماً وجوراً) (همانگونه که جهان از ظلم وجور پر شده باشد) آمده است. عین این تعبیر در بسیاری از احادیث که در منابع شیعه واهل سنّت آمده دیده می شود و از مجموع آنها استفاده می شود که از روشنترین نشانه های این انقلاب همین موضوع است.

در روایات اسلامی چنان انگشت روی جزئیات این علائم و مفاسد گذارده شده که گوئی این پیشگوئیها مربوط به 14 یا 13 قرن پیش نیست؛ بلکه مربوط به همین قرن است ویا چند سال قبل صورت گرفته؛ و امروز که بسیاری از آنها را با چشم خود می بینیم قبول می کنیم که راستی معجزه آساست! از جمله در روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره به دهها نوع از این مفاسد که قسمتی از آن جنبه اجتماعی و سیاسی و قسمتی جنبه اخلاقی دارد، شده است که مطالعه آن انسان را عمیقاً در فکر فرو می برد و اگر خوب دقّت کنیم می بینیم بسیاری از این مفاسد بزرگ در مجتمعات کنونی جنبه عینی به خود گرفته است و انتظار بقیه نیز می رود.

ظهور صغری و ظهور کبری مطلب دیگری که لازم است در این ایام به آن توجه پیدا کنیم سخنی است که در بعضی از نوشته هایم آورده ام وتمایل دارم که عمومی هم عرض کنم مخصوصا برای جوانان عزیز .

برای حضرت مهدی علیه السلام یک غیبت صغری و یک غیبت کبرا است یعنی درست مانند آفتاب وقتی می خواهد پنهان شود ابتدا قرص خورشید پشت افق پنهان می شود ولی هوا نیمه روشن است و کم کم این روشنایی برچیده می شود و تاریک می شود برای ظهورش هم یک ظهور کبرا و یک ظهور صغرا است مانند موقعی که آفتاب می خواهد طلوع کند قرص خورشید هنوز پیدا نشده اما هوا نیمه روشن است و بعد خورشید دیده میشود مرحله غیبت ایشان در دو مرحله واقع شده است و ظهور ایشان هم ظهور صغرا و هم ظهور کبرا دارد در ظهور صغری توجه مردم به امام زمان علیه السلام زیاد می شود و همه جا صحبت از امام زمان علیه السلام است و جلسات امام زمان علیه اسلام پرشور می شود و بحث های امام زمان (ع) همه جا را می گیرد وضع طوری می شود که مردم تشنه می شود و آماده می شوند ما تصور می کنیم که در این عصر و زمان ما ان شاء‌الله در بین الطلوعین ظهور حضرت مهدی (ع) قرار داریم.

من فراموش نمی کنم پنجاه سال قبل موسساتی که به نام حضرت مهدی علیه السلام بود خیلی کم بود و کتاب هایی که درباره حضرت مهدی علیه السلام نوشته شده بود به اندازه امروز نبود و سخن از امام مهدی علیه السلام به این گستردگی نبود اگر کسی چهل یا پنجاه سال قبل مسجد جمکران می رفت در بهترین شب ها ده یا بیست نفر بودند اما الان صدها هزار نفر در بعضی از شب های حساس هستند ما به سوی طلوع کبرا پیش می رویم .  اگر می خواهیم به آن ظهور کمک کنیم این ظهور صغرا را توسعه دهیم همین بحث های مختلف درباره حضرت را میان جوانان و بزرگسالان و زنان و مردان و مسلمانان و غیر مسلمانان توسعه دهیم و به اینترنت بکشانیم خلاصه با امواج نام مهدی علیه السلام را به همه دنیا برسانیم و این ظهور صغرا را پر رنگ کنیم تا نام حضرت مهدی علیه السلام در همه جلسات حضور پیدا کند من معتقدم اگر این کار را بکنیم این یک مصداق عملی دعای تعجیل فرج می شود.


 جمعه بیستم بهمن 1391  20:20  اَلبَیعتُ ِلله


نوشته شده در جمعه 91/11/27ساعت 11:17 عصر توسط نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin